Ateneu | Experiències Matemàtiques. Prohibit NO Tocar

del 17 de gener al 9 de març

Inauguració: dimecres, 17 de gener a les 19h amb la conferència d’Anton Aubanell “Geometria amb bombolles de sabó”

L’exposició

L’exposició està formada per 36 mòduls formats per material manipulatiu al voltant de diversos blocs de coneixement matemàtic: la Geometria i el Càlcul, la Topologia i la Combinatòria i l’Estadística. A més utilitzarem eines com els miralls que ens ajudaran a copsar algunes propietats especials.

Tots els materials han estat construïts pel MMACA. Tenen caràcter manipulatiu i lúdic, amb diferents nivells de dificultat, pensats per oferir ocasions de col·laboració i discussió entre el públic visitant.

Representen petits reptes o mostren aspectes poc habituals i sorprenents de la matemàtica i no requereixen coneixements específics.

I sempre cal tenir present el lema de l’exposició: Prohibit NO tocar…

Visites escolars

L’exposició dels materials que tindrà lloc a l’Ateneu de la Fundació Iluro està destinada, sobre tot, a alumnat del cicle superior de Primària i de Secundària.

Els tallers de construcció de la cúpula de Leonardo i de jocs d’estratègia estan adreçats a tots els estudiants que participaran en els tallers i visitaran l’exposició.

Les visites dels centres escolars tindran lloc als matins. S’iniciaran el 16 de gener i finalitzaran el 9 de març (cal inscripció prèvia a través del CRP de Mataró).

Visites guiades

Es realitzaran visites comentades per a grups de 10 persones mínim i 25 màxim.

Els dissabtes 27 de gener, 3, 10, 17 i 24 de febrer i 3 de març de 18:30 a 19:30h.
Els diumenges 28 de gener, 4, 11, 18 i 25 de febrer i 4 de març de 12 a 13h.

Les reserves s’han de fer enviant un correu electrònic a l‘adreça visita.guiada.mmaca@gmail.com indicant el dia de preferència de la visita i el número de persones que hi assistiran.

Conferències

També està prevista la realització de varies conferències, totes a les 19h, per tal d’acostar el coneixement matemàtic a tothom.

1 de febrer – Les dades suggereixen…, a càrrec de Lluís Mora
8 de febrer – Matemàtiques i emocions, a càrrec de Sergi Belmonte
15 de febrer – Literatura i Matemàtiques, a càrrec de Carme Aymerich
22 de febrer – Còctel mate-musical: 2/3 de fraccions + 1/3 d’harmonia, a càrrec de Joan Jareño i Francina Turón