Biblioteca Popular De La Fundació Iluro

Una institució al servei de tots els ciutadans que afavoreix l'accés a la cultura i a la informació.
Carrer d’en Palau 18 – Carrer d’en Pujol 19-25

La Biblioteca Popular De La Fundació Iluro

Una mica d'història

La gènesi de la Biblioteca Popular de la Fundació Iluro s'ha de plantejar des de la perspectiva formativa i de difusió cultural del gabinet de lectura creat l'any 1866 pel fundador de la Caixa Laietana, Josep Garcia Oliver, a l'Ateneu Mataronès, l'entitat més notable del segle XIX a la ciutat.

S'instaurà l'any 1929 en una estança del primer pis de la Caixa Laietana. Cinc anys més tard, el 8 de desembre de 1934, la sala de lectura s'establia a l'edifici cultural inaugurat a la plaça de Santa Anna. La nova Biblioteca tenia perfectament catalogats les més de 9.000 obres que aleshores, constituïen el fons bibliogràfic.

L'any 1975 fou inaugurat un nou edifici reestructurat, més espaiós i assolellat a la plaça de Santa Anna. Al mes d'abril de l'any 2002, la Biblioteca es trasllada al cor de Mataró, al costat de l'Ajuntament i a un pas de la Riera, centre neuràlgic de la ciutat.

El 2008 es posa en funcionament el nou Centre de Cultura de Caixa Laietana, fruit de la fusió de la Biblioteca Popular i l'Ateneu Multimèdia. Pensat com un espai diàfan, obert i dinàmic on es dóna cabuda a qualsevol activitat de caire cultural, artístic, formatiu, etc... a més de permetre als seus usuaris, l'accés a la informació en qualsevol format sigui tradicional o digital.

L'any 2013, es constitueix la Fundació Iluro, sota un patronatge format per diverses entitats culturals de la ciutat. El seu repte és el de mantenir els valors fundacionals i l'esperit de servei a la ciutat.

La Biblioteca inicia una nova etapa en la que vol tornar a ser una institució al servei de tots els ciutadans. Per aquest motiu, es prenen iniciatives que afavoreixen l'accés a la cultura i a la informació.

Equipament i serveis de la Biblioteca Popular De La Fundació Iluro

La Biblioteca Popular de la Fundació Iluro té unes instal·lacions destinades al públic de 3.380 m2. Amb un espai d’ús intern de 2.400 m2.

Disposa de 350 llocs de treball individual i de 94 ordinadors de lliure servei pels usuaris. Hi ha servei de préstec, WI-FI, reprografia, impressió i escàner. Disposa d’un taller de digitalització.

dilluns de 16 a 20.30 h
de dimarts a divendres de 9.30 a 14 h i de 16 a 20.30 h
dissabte de 10 a 14 h i de 16 a 19.30 h

Horari d'estiu

(del 17 de juliol al 31 d’agost)

dilluns, dimecres i divendres de 16 a 20.30 h
dimarts i dijous de 10 a 14 h i de 16 a 20.30 h
dissabtes tancat

Patrimoni bibliogràfic

Amb la finalitat de preservar el ric fons bibliogràfic patrimonial que conserva la Biblioteca Popular, l’any 2010 es va iniciar un projecte de digitalització de tots aquells exemplars que eren susceptibles de ser preservats o que per les seves característiques pròpies es recomanava la seva transformació en format digital per a les consultes futures. Actualment es disposa de 42.793 imatges digitalitzades i estructurades seguint una classificació pròpia.

Fons Mss. Jaume Brufau

Fons bibliogràfic del Doctor i prevere Jaume Brufau i Prats, format per 13.000 volums de les temàtiques següents: filosofia, història, sociologia, dret i doctrina social de l’església. Inclou entre d’altres, diverses publicacions del segle XVI publicades a Lió i Salamanca.

Fons bibliogràfic

Disposa d’un fons bibliogràfic de 400.000 registres dels quals 124.500 estan catalogats i informatitzats.

accés al catàleg

Col·lecció Mataró-Maresme

Una de les singularitats de la Biblioteca Popular és sens dubte el fons local i comarcal, format per més de 100.000 documents representatius de Mataró i la comarca. Entre els materials que s’hi custodien trobem pergamins, manuscrits, música manuscrita, material cartogràfic, enregistraments sonors, material menor, objectes, hemeroteca històrica i actual. Tot fent referència a Mataró i a la comarca.

Contacta amb la Biblioteca Popular De La Fundació Iluro

Correu-e

Adreça: Carrer d'En Palau, 18, Mataró

Bibloteca Popular de la Fundació Iluro

Adreça: Carrer d'En Palau, 18, Mataró
Telèfon: 0034937901289 | Com arribar-hi?

url | t | f | e