ATENEU CENTRE CULTURAL

Com a edifici emblemàtic de Mataró, fruit del classicisme i la contemporaneïtat, l’Ateneu és un marc polivalent que acull de mostres i presentacions, en un marc històric que conjuga tradició i modernitat. Obria les seves portes l’any 1998, quan van finalitzar les obres de construcció i rehabilitació, que recuperaven, arquitectònicament, els elements més emblemàtics de l’antiga construcció de començament de segle.

La Riera, 92 / Bonaire, 3
ateneu@fundacioiluro.cat
Tel. 93 790 84 74 ext 3

ESPAI EXPOSITIU

de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h
diumenge i festius d’11.30 a 13.30h
dilluns tancat (laborables i festius)

Històricament, l’Ateneu de la Fundació Iluro ha prestat servei a la ciutadania i ha treballat fermament per a poder complir amb el seu compromís social i cultural. S’enceta una nova etapa, de la qual, la cultura i la societat mataronina en segueixen esdevenint els destinataris principals.

Ateneu Centre Cultural

L’Ateneu, on se situa la cultura més viva

Situat a la cantonada de La Riera 92 i Bonaire 3 de Mataró, l’Ateneu disposa d’una superfície construïda d’uns 1.800 m2. Visualment molt atractiu, disposa d’un ascensor hidràulic panoràmic i una escala des del vestíbul que alterna vidre, ferro i acer. Destaca també la cúpula-lluernari de base octogonal amb estructura de fusta, visible per l’obertura d’un espai circular de 9 metres de diàmetre des del primer pis.

És un centre obert a totes les expressions artístiques, i també un fòrum per explicar tendències de futur, fer reviure fets històrics, moviments i institucions locals i del país o per conversar sobre temes d’actualitat.

LLOGUER D'ESPAIS

Lloguer Espais Ateneu
Ateneu Centre Cultural

L’Ateneu ofereix la possibilitat a empreses i entitats de gaudir de l’Espai Escena i Pensament per a esdeveniments públics o privats: concerts, xerrades, còctels, presentacions, congressos, …

És un espai amb personalitat totalment diàfan, en un edifici emblemàtic situat en l’arteria principal comercial de Mataró. La proximitat amb els transports que connecten la ciutat amb diferents poblacions, també n’és un avantatge.

L’espai disposa d’il·luminació sectoritzada, climatització, serveis i és totalment accessibles per escales i ascensors. Destaca la lluminositat natural de l’espai ideal per a esdeveniments al llarg del dia.

La sala té una capacitat de 170 m². En ser totalment diàfana s’adapta a tot tipus d’activitat: xerrada, conferència, arts escèniques (teatre, música, poesia, …), pasarel·la, …

Si desitges més informació sobre organització d’esdeveniments i disponibilitat d’espais ens pots escriure a ateneu@fundacioiluro.cat o trucant al 685 451 690, o emplena el formulari per rebre més informació.

SERVEI EDUCATIU

robotica
  • Robòtica a l’Ateneu: Aquest és un taller dirigit a l’alumnat de primària. Segons el cicle, es treballen competències diferents. És un espai on els infants poden imaginar, dissenyar, crear, programar prototips i robots amb diferents plataformes tecnològiques. Un taller per apropar-se i descobrir l’apassionant món de la robòtica d’una manera pràctica i divertida.
  • Periodisme amb dades: Aquesta és una activitat dirigida al tercer cicle de Primària i ESO. A partir de notícies, tant de l’actualitat com del passat i partint de la temàtica del gènere, es proposa l’anàlisi i interpretació de dades, a més de l’exploració de maneres d’exposar-les a través de la creativitat artística. D’aquesta manera es genera, conscienciació i capacitat crítica entre l’alumnat.

Si desitges més informació sobre els serveis educatius ens pots escriure a escoles@fundacioiluro.cat o trucant al 685 451 690.

EXPOSICIONS

el_maresme_pintat_ag
Del 8 de Febrer al 12 de Maig
Aquesta mostra concentra obres de diferents museus i institucions d’arreu del país com el Museu d’Art de Girona, el Museu de l’Empordà, el Museu Abelló, la Diputació de Barcelona, el Museu de l’Estampació de Premià de Mar, el Museu de Mataró, l’Arxiu Comarcal del Maresme, entre d’altres. Aquestes obres es posen en diàleg amb la col·lecció pròpia de la Fundació a través d’un discurs reflexiu i contemplatiu de la comarca.  [veure +]